top of page

Ρίτα Αντωνοπούλου: «Πάμε ξανά απ' την αρχή» | e-orfeas.gr


Η Ρίτα Αντωνοπούλου πραγματοποίησε τον περασμένο χειμώνα μια σειρά εμφανίσεων στον Ιανό, μαζί με τέσσερις εξαιρετικούς μουσικούς, τον Άκη Γαβαλά στα ντραμς, τον Γιάννη Τσόλκα στα πλήκτρα, τον Χρήστο Βογιατζή στο μπάσο και στο τραγούδι, και τον Φίλιππο Σκλαβενίτη στην ηλεκτρική κιθάρα. Στις παραστάσεις αυτές παρουσίασαν τραγούδια από την καινούρια δισκογραφική δουλειά της Ρίτας Αντωνοπούλου με τον Θάνο Μικρούτσικο και τον Οδυσσέα Ιωάννου «Πάμε ξανά απ’ την αρχή» -εξ' ου και ο τίτλος των παραστάσεων- καθώς επίσης και άλλα αγαπημένα τραγούδια του Θάνου Μικρούτσικου και άλλων συνθετών, Ελλήνων και ξένων. Οι παραστάσεις είχαν τέτοια επιτυχία που επαναλήφθηκαν πριν από λίγο καιρό κι έτσι μου δόθηκε η ευκαιρία να ακούσω για πρώτη φορά από κοντά τη Ρίτα Αντωνοπούλου, στην τελευταία της εμφάνιση στον Ιανό.


Η αίθουσα ήταν κατάμεστη, αρκετοί μάλιστα παρακολούθησαν τη συναυλία όρθιοι, ενώ ιδιαίτερα ευτυχές ήταν το γεγονός ότι στο κοινό βρίσκονταν πολλά νέα παιδιά, που αντί να περάσουν όπως άλλα το Σαββατόβραδό τους σε κάποιο club, βρίσκονταν στον Ιανό για ν’ ακούσουν ποιοτική μουσική. Η βραδιά είχε μια πολύ δυνατή έναρξη, με τον Άκη Γαβαλά να "γκαζώνει" στα ντραμς, τους προβολείς της σκηνής να αναβοσβήνουν σαν φωτορυθμικά με τον ρυθμό της μουσικής, και τη Ρίτα Αντωνοπούλου να ερμηνεύει τη «Ρόζα Λούξεμπουργκ», του Θάνου Μικρούτσικου και του Μάνου Ελευθερίου. Από το πρώτα κιόλας τραγούδια κατάλαβα γιατί το κοινό της την αγαπάει τόσο πολύ! Διαθέτει μια φωνή που ταιριάζει εξαιρετικά στα τραγούδια του Θάνου Μικρούτσικου –που αποτελούσαν και τον κύριο κορμό του προγράμματος– και ταυτόχρονα μπορεί να ερμηνεύσει τα πάντα, από τα τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι μέχρι και τραγούδια του ξένου ρεπερτορίου! Επίσης διαθέτει μια πολύ δυναμική και εντυπωσιακή σκηνική παρουσία! Μία από τις εκπλήξεις ήταν ο Χρήστος Βογιατζής, γιός του Γιάννη Βογιατζή, ο οποίος ερμήνευσε πέντε τραγούδια, Ελληνικά και ξένα. Στο σημείο αυτό θέλω να αναφερθώ σε μερικά τραγούδια (πέρα από τα τραγούδια του Θάνου Μικρούτσικου σε ποίηση Νίκου Καββαδία, τα οποία θεωρώ ότι είναι από τις κορυφαίες στιγμές του συνθέτη) που για κάποιο λόγο ξεχώρισα. «Γράμμα στον κύριο Νίκο Γκάτσο» Ένα τραγούδι του Γιώργου Ανδρέου, αφιερωμένο στον μεγάλο Νίκο Γκάτσο. Η Ρίτα Αντωνοπούλου το ερμήνευσε εξαιρετικά! Οι δε στίχοι μιλάνε από μόνοι τους: «Όλα κύριε Νίκο είναι εδώ / όπως τα άφησες εσύ κι όπως τα ξέρεις / από της λύπης τον καιρό…» «Για το καλό μου» Τραγούδι του Γιάννη Μηλιώκα, και ένα από τα πέντε που ερμήνευσε ο Χρήστος Βογιατζής. Οι στίχοι είναι πολύ δυνατοί –θα μπορούσα να χαρακτηρίσω αυτό το τραγούδι ως “ξαδερφάκι” του «Φάνη» των Κατσιμιχαίων– και η ερμηνεία του Χρ. Βογιατζή ήταν καταπληκτική! Μερικοί στίχοι που με άγγιξαν: «Είδα ένα κόσμο να γκρεμίζεται μπροστά μου / είδα να γίνεται γιαπί η γειτονιά μου / για το καλό μου «Είδα τα δέντρα που σκαρφάλωνα κομμένα / σε φορτηγό τα όνειρά μου φορτωμένα / για το καλό μου» […] «Είδα τη μάνα μου να κλαίει απελπισμένα / είδα το γέρο μου να φεύγει για τα ξένα / για το καλό μου» […] «Για το καλό μου για το καλό μου / ώσπου δεν άντεξε στο τέλος το μυαλό μου πήρε ανάποδες στροφές για το καλό μου / και είμαι στο θάλαμο εννιά για το καλό μου / στην ηρεμία για να βρω τον εαυτό μου Για το καλό μου για το καλό μου / έχει μουδιάσει το κορμί και το μυαλό μου ενέσεις χάπια ηλεκτροσόκ για το καλό μου / σήμερα πήρανε νεκρό τον διπλανό μου ενώ παλεύω για να βρω τον εαυτό μου / κι έχω κρυμμένο το σουγιά για το καλό μου» «Ελένη» Ένα τραγούδι διαχρονικό, στο οποίο η Ρίτα Αντωνοπούλου μας χάρισε μια ερμηνεία από καρδιάς! Η μουσική είναι του Θάνου Μικρούτσικου και οι στίχοι του Μπάμπη Τσικληρόπουλου. «Ζούμε σ' έναν κόσμο μαγικό / με φόντο την Ακρόπολη, το Λυκαβηττό Γεμάτα τα μπαλκόνια, πολιτικά αηδόνια Υποσχέσεις και αγάπες και πολύχρωμα μπαλόνια / για ευτυχισμένα χρόνια Κι εσύ Ελένη και κάθε Ελένη / της επαρχίας, της Αθήνας κοιμωμένη Η ζωή σου, να το ξέρεις, είναι επικηρυγμένη Να πεθαίνεις για την Ελλάδα είναι άλλο / κι άλλο εκείνη να σε πεθαίνει» Εάν η παράσταση της 15ης Μαΐου δεν ήταν η τελευταία, το μόνο σίγουρο είναι πως θα ξαναπήγαινα όχι μόνο για δεύτερη, αλλά και τρίτη και τέταρτη φορά! Το πρόγραμμα των παραστάσεων Α’ Μέρος Ρόζα Λούξεμπουργκ (Θ. Μικρούτσικου - Μ. Ελευθερίου) Πίσω μη μ’ αφήνεις (Θ. Μικρούτσικου - Οδ. Ιωάννου) Με μια νίκη… με μια ήττα (Θ. Μικρούτσικου - Οδ. Ιωάννου) Φώσφορος (Θ. Μικρούτσικου - Λ. Νικολακοπούλου) Η Παναγία των Πατησίων (Μ. Χατζιδάκι - Ν. Γκάτσου) Ο κόσμος σου να είμαι εγώ (Μ. Χατζιδάκι - Ν. Γκάτσου) Και τί μ’ αυτό (Θ. Μικρούτσικου - Οδ. Ιωάννου) Πάντα θα κλαις τις Κυριακές (Θ. Μικρούτσικου - Οδ. Ιωάννου) A bord de l’ Aspasia (Θ. Μικρούτσικου - Ν. Καββαδία) Ημερολόγιο (Χρ. Θηβαίου) Κανείς δεν έρχεται (Χρ. Θηβαίου - Μ. Ελευθερίου) Γράμμα στον κύριο Νίκο Γκάτσο (Γ. Ανδρέου) Θάλασσα πλατιά (Μ. Χατζιδάκι - Γ. Ρούσσου) Σταυρός του Νότου (Θ. Μικρούτσικου - Ν. Καββαδία) Καραντί (Θ. Μικρούτσικου - Ν. Καββαδία) William George Allum (Θ. Μικρούτσικου - Ν. Καββαδία) Don’t you forget about me (Simple Minds) Εγώ δεν είμαι ποιητής (Ν. Παπάζογλου - Λ. Ανδρέου) Purple rain (Prince) Για το καλό μου (Γ. Μηλιώκα) Β’ Μέρος Αυτή η νύχτα μένει (Στ. Κραουνάκη - Λ. Νικολακοπούλου) Μαρκίζα (Γ. Σπανού) Όλα θα γίνουν (Θ. Μικρούτσικου - Οδ. Ιωάννου) Πιτσιρικάς (Θ. Μικρούτσικου - Οδ. Ιωάννου) Ένα μπλουζ (Θ. Μικρούτσικου - Κ. Τριπολίτη) Glory box (Portishead) Je t’ aime (L. Fabian, R. Allison) Un ano d’ amor (B. Nordico - P. Almodovar) Με τα μάτια κλειστά (Π. Καλαντζόπουλου) Μην τον ρωτάς τον ουρανό (Μ. Χατζιδάκι - Γ. Ιωαννίδη) Ανθρώπων έργα (Στ. Κραουνάκη - Λ. Νικολακοπούλου) Μηδέν (Θ. Μικρούτσικου - Λ. Λαζόπουλου) Ελένη (Θ. Μικρούτσικου - Μπ. Τσικληρόπουλου) Ερωτικό (Πιρόγα) (Θ. Μικρούτσικου - Α. Αλκαίου) Ευχαριστούμε τον ΙΑΝΟ για την παραχώρηση των φωτογραφιών



--

*Το άρθρο δημοσιεύθηκε στις 1/7/2009 στο περιοδικό «Ορφέας» - www.e-orfeas.gr στη στήλη "Μουσικά ρεπορτάζ"

Αρχείο...
Πρόσφατα...
Προτεινόμενα...
Ετικέτες...
bottom of page